مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 13:572022-05-18سياسي

دارابی: بودجه ای برای خرید عمارت مسعودیه نداریم/حق الکشف نیاز به بازنگری دارد


نه تنها درمورد عمارت مسعودیه بلکه در خصوص سایر بناها یک سیاستی که ما داریم این است که کار ویژه این بناها از حالت اداری خارج شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار میراث فرهنگی خبرگزاری فارس، علی دارابی در حاشیه همایش روز جهانی موزه ها و هفته میراث فرهنگی با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص طرح حراج آثار تاریخی و باز پس دادن طرح از سوی نمایندگان مجلس اظهار کرد: جمعی از نمایندگان مجلس طرحی را ارائه کردند که با مشورت و اطلاع ما نبود و ما هم از طریق رسانه ها در جریان آن قرار گرفتیم.

وی افزود: در همین راستا هم من بیانیه ای را با 8 ماده ارسال و بیان کردم که کار نادرستی در این خصوص صورت گرفته، پس از گفت وگو با نمایندگان یکی پس از دیگری امضای خود را پس گرفتند، سپس بیانیه ای دادند که چون قانون شرح وظایف میراث در دولت در دستورکار قرار گرفته و سپس به مجلس می آید، ما منتظر همان لایحه می مانیم.

دارابی با بیان اینکه کاوش، اکتشاف و حفاری طبق قانون جرم تلقی می شود، گفت: این اقدامات فقط در انحصار وزارت میراث فرهنگی است و ما به طور جد در قانونی که نوشتیم، عنوان کرده ایم.

وی در خصوص فروش برخی آثار تاریخی در سایت ها اظهار کرد: بحث قاچاق متأسفانه در کشور وجود دارد و بخشی از آن هم به خرید و فروش آثار تاریخی بازمی گردد، مدیر موزه ملی که خود باستان شناس است هم اذعان می ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دارابی: بودجه ای برای خرید عمارت مسعودیه نداریم/حق الکشف نیاز به بازنگری دارد

دارابی: بودجه ای برای خرید عمارت مسعودیه نداریم/حق الکشف نیاز به بازنگری دارد