مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 13:122022-05-18پزشكي

ایجاد باغچه های خانگی با هدف اصلاح الگوی تغذیه


مسوول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت شهرستان خرم آباد گفت: اجرای برنامه آموزش تغذیه سالم توسط کارشناسان تغذیه ،آموزش کاشت سبزیجات توسط کارشناسان جهاد باهدف اصلاح الگوی تغذیه خانوار ها و افزایش دسترسی به سبزیجات با ایجاد باغچه های خانگی صورت گرفته است.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، نسترن بهادری با اشاره به اینکه عوامل متعددی در ایجاد ناامنی غذایی  تاثیر گذار هستند، اظهار کرد: تغییرات آب و هوایی، خشکسالی و مهاجرت از روستا به حاشیه شهر، بیکاری، عدم آگاهی تغذیه ی و عادات و رفتار های غذایی غلط از جمله عواملی هستند که در ایجاد ناامنی غذایی موثر هستند.

وی افزود: در صورت بی توجهی به عوامل ناامنی تغذیه ای احتمال گرسنگی، اشکال مختلف سوءتغذیه به ثورت کوتاه قدی و لاغری کودکان، اضافه وزن و چاقی و ناامنی غذایی در گروه های آسیب پذیر افزایش پیدا می کند.

مسوول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت شهرستان خرم آباد گفت: توجه به فرایند تولید مواد غذایی و بخش کشاورزی ارتباط تنگاتنگی با تغذیه سالم دارد.

بهادری افزود: توجه به تولید محصول سالم با رعایت اصول استفاده از انواع سموم وکودهای آلی و شیمیایی ،نحوه نگهداری و انبار مواد غذایی ،حمل محصولات کشاورزی به کارخانجات، روشهای فرآوری، بسته بندی، حمل تا فروشگاه های عرضه و در نهایت خرید و روش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد باغچه های خانگی با هدف اصلاح الگوی تغذیه

ایجاد باغچه های خانگی با هدف اصلاح الگوی تغذیه