مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 12:522022-05-18پزشكي

موردی از ابتلا به تب کنگو در همدان نداشتیم


موردی از ابتلا به تب کریمه کنگو در همدان مشاهده نشده است.

- محمودرضا رسولی در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با ابراز نگرانی نسبت به روند افزایشی تب کریمه کنگو در کشور اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون موردی از تب هموراژیک کریمه کنگو در استان گزارشی نشده اما اقدامات لازم را برای پیشگیری از بروز این بیماری انجام داده ایم.

وی با اشاره به اینکه تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی است و از طریق کنه، گوشت، خون و ترشحات دام آلوده منتقل می شود گفت: در حوزه مبارزه با کنه و ناقلان بیماری در سطح استان به صورت رایگان سم پاشی از سوی دامپزشکی انجام  می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه در حوزه پیشگیری انتقال بیماری از طریق گوشت و ترشحات دام آلوده نیز در حال حاضر هیچ کشتارگاه سنتی در استان وجود ندارد افزود: تمام کشتارگاه های همدان صنعتی و مجهز به پیش سرد هستند که همین موضوع باعث از بین رفتن ویروس تب هموراژیک می شود.

وی با بیان اینکه گوشت هایی که در استان برچسب دامپزشکی داشته و در سطح بازار توزیع می شود مشکلی ندارند خاطرنشان کرد: خطر نسبت به بیماری کریمه کنگو همیشه وجود دارد و امروز مشاهده مواردی از آن در کشور مشکلاتی ایجاد کرده که ما نیز اقدامات لازم را در پیشگیری و کنترل  داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موردی از ابتلا به تب کنگو در همدان نداشتیم

موردی از ابتلا به تب کنگو در همدان نداشتیم