مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 12:372022-05-18سياسي

نمایشگاهی از توانمندی های دانش بنیانی در حوزه مشاهدات زمین


در عصر ارتباطات، داشتن اطلاعات و داده های متقن و قابل اعتماد بسیار ضروری و مهم است و می تواند اقدامات و گام ها برای حل مسایل و نیازها در عرصه های مختلف خدماتی را دقیق تر و کاربردی تر کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،از جمله علومی که می توانند دسترسی به داده ها را تسهیل کنند و اطلاعات قابل اعتمادی در مورد اشیای فیزیکی و محیط از طریق فرآیندهای ضبط، اندازه گیری و تفسیر تصاویر و عکس های دیجیتالی ارائه کنند، علوم فتوگرامتری و سنجش از راه دور هستند.

با توجه به اهمیت این علوم و فناوری ها، شرکت های دانش بنیان زیادی به این عرصه ورود کرده اند و با تولید محصولات و ارائه خدمات در این حوزه، نقشی اثرگذار در فرآیند ارائه خدمات و داده های قابل اتکا ایفا می کنند.

محصولاتی که به مدیران در حوزه هایی چون مقابله با زمین خواری ، پایش تغییر کاربری اراضی ، کاداستر ، پایش جنگل ها و منابع طبیعی ، کشاورزی دقیق و هوشمند و پایش کشت مواد مخدر کمک می کنند و اطلاعات و داده های کابردی در اختیارشان می گذارند.

گروه توسعه فناوری های ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در همین راستا اقدام به برگزاری نمایشگاهی از محصولات تولیدی شرکت ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایشگاهی از توانمندی های دانش بنیانی در حوزه مشاهدات زمین

نمایشگاهی از توانمندی های دانش بنیانی در حوزه مشاهدات زمین