مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 10:322022-05-18اقتصادي

یارانه 20 هزار میلیارد تومانی سوخت هواپیما در جیب 4 درصدی ها


سالانه حدود 20 هزار میلیارد تومان یارانه سوخت جت به جیب 3 الی 4 درصد از افراد پردرآمد جامعه می رود که از ناوگان هوایی برای سفرهای کاری و تفریحی خود استفاده می کنند در حالی که اقشار متوسط و ضعیف چندان بهره ای از این یارانه ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بررسی عملکرد دولت سیزدهم نشان می دهد که هدفمندی و هوشمندسازی یارانه ها از مهم ترین سیاست هایی است که توسط دولتمردان پیگیری می شود.

اصلاح قیمت حامل های انرژی علاوه بر واقعی سازی اقتصاد بنگاه ها و حرکت آنها به سمت ارتقا و بهینه سازی مصرف سوخت، بستری برای بازتوزیع عادلانه یارانه انرژی را نیز فراهم می کند.

اما ملاحظات اجتماعی و درهم تنیدگی معیشت مردم با سوخت یارانه ای عمدتا دست دولت ها را برای اصلاح قیمت سوخت می بندد، ضمن اینکه تجربه تلخ آبان ماه سال 98 نیز ملاحظات و حساسیت های اصلاح قیمت در این حوزه را دوچندان کرده است.

* امسال قیمت سوخت جت افزایش نمی یابد البته اصلاح قیمت برخی از حامل های انرژی مثل سوخت جت که در هواپیماها مصرف می شود، به نظر کار راحت تری برای دولتمردان است، زیرا با اصلاح قیمت این سوخت، هیچ فشاری به عموم مردم وارد نمی شود.

با این حال در هفته جاری، جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در نشست خبری نمایشگاه بین المللی نف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یارانه 20 هزار میلیارد تومانی سوخت هواپیما در جیب 4 درصدی ها

یارانه 20 هزار میلیارد تومانی سوخت هواپیما در جیب 4 درصدی ها