مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 21:122022-05-17اقتصادي

خطر فرونشست زمین دشت اردبیل را تهدید می کند


مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: به دلیل برداشت های بی رویه در سال های گذشته و همچنین کاهش بارش های تاثیرگذار خطر فرونشست زمین، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان اردبیل، نبی اله پاسبان عیسی لو اظهار کرد: در دشت اردبیل به دلیل افت سطح آب زیرزمینی احتمال بروز  فرونشست زمین جدی است که باید پیشگیری های لازم صورت گیرد.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل افزود: فرونشست را با توقف افت سطح آب یا به همراه اجرای طرح های تغذیه مصنوعی می توان متوقف کرد.

پاسبان عیسی لو تصریح کرد: البته حتی اگر سطح آب زیرزمینی به سطح قبل از فرونشست برگردانده شود سطح زمین به طور کامل به حالت اولیه برنخواهند گشت و تورم ایجاد شده برابر فرونشست نخواهد بود.

وی ادامه داد: افت ناموزن سطح آب زیر زمینی و متغیر بودن ضخامت لایه های تراکم پذیر باعث فرونشست ناموزن سطح زمین می شود که در این صورت شکاف هایی در پوسته زمین بوجود می آید که در آینده خطرناک خواهد شد.

مدیر مطالعات پایه منابع شرکت آب منطقه ای اردبیل بیان کرد: برای جلوگیری از تبعات منفی افت سطح آب زیرزمینی در دشت های کشور شورای عالی آب، طرح های 15 گانه ای را در قالب طرح احیا و تعادل بخشی تصویب کرده که در تمام دشت ها از جمله دشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر فرونشست زمین دشت اردبیل را تهدید می کند

خطر فرونشست زمین دشت اردبیل را تهدید می کند