مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 20:272022-05-17فرهنگي

94 نسخه میکروفیلم کتاب های خطی در اردبیل رونمایی می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: نسخه میکروفیلم 94 نسخه کپی از کتب مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی، همزمان با روز میراث فرهنگی در اردبیل رونمایی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نادر فلاحی عصر سه شنبه در مراسم رونمایی از کتب خطی اهدایی خانواده صدر در اردبیل اظهار کرد: رونمایی از کپی کتاب های خطی مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی همزمان با هفته میراث فرهنگی در اردبیل انجام می شود.

وی تصریح کرد: این کتب که گنجینه ای ارزشمند از آثار فرهنگی هستند در مجموعه میراث جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی رونمایی و به نمایش عموم گذاشته می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: نصرالله صدرالممالک از عارفان و شاعران ایرانی است که در سده سیزدهم هجری قمری در اردبیل متولد شده و کتب اهدایی خانواده او 170 نسخه کتاب خطی در موضوعات مختلف عرفانی، ادبی و علمی مربوط به دوران صفوی و قاجار است.

فلاحی با اشاره به رونمایی کپی کتاب های نفیس مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی افزود: همچنین 94 نسخه کپی از کتب مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی در موزه های روسیه قرار دارند که نسخه میکروفیلم آنها در دهه های گذشته در اختیار این مجموعه جهانی قرار گرفته که در مراسمی رونمایی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

94 نسخه میکروفیلم کتاب های خطی در اردبیل رونمایی می شود

94 نسخه میکروفیلم کتاب های خطی در اردبیل رونمایی می شود