مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 16:322022-05-17سياسي

حلقه های میانی، پیشران حرکت عمومی جامعه هستند


معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس با اشاره به ساز وکار مردمی دولت بر نقش حلقه های میانی در این راستا تاکید کرد و حلقه های میانی را پیشران حرکت عمومی جامعه دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازیکم خرداد 1398 مطرح کردند از جمله مفاهیمی است که اگر به درستی تبیین شود، می تواند به عنوان یکی از راهکارهای مردمی سازی دولت سیزدهم دنبال شود.

وی افزود: اصطلاح حلقه های میانی، ریشه در فرهنگ قرآن، سنت و آموزه های اسلام ناب و مکتب اهل بیت (ع) دارد در اندیشه سیاسی غرب، شهروندان به معنای کلمه به فرمان روایان و فرمان برداران تقسیم می شوند؛ یعنی ما دو کفه لازم داریم: یک کفه ترازو فرمان روایان اند که دولتمردان هستند و یک کفه ترازو، فرمان برداران یعنی مردم هستند.

او ادامه داد: در این نگاه باید بین این دو کفه ترازو موازنه سیاسی حقوقی ایجاد کرد.

در میانه این دو، حلقه های واسطی درست می کنند به نام نهادهای مدنی و احزاب سیاسی که تعامل بین دولت و ملت را برقرار می کنند و بهبود می بخشند.

محبی پور اذعان کرد: در اسلام ما با دو قطبی دولت و ملت روبه رو نیستیم با حقیقت واحدی به نام جامعه اسلامی مواجهیم، در اندیشه اسلامی جامعه ایمانی داریم.

او گفت: در جامعه ایمانی یک فرد به نام امام مسلمین نقش رهبری را ایفا می کند، زیرمجموعه امام مسلمین در جایگاه دولت اسلامی مسؤولیت دارند و نقش ایف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حلقه های میانی، پیشران حرکت عمومی جامعه هستند

حلقه های میانی، پیشران حرکت عمومی جامعه هستند