مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 16:222022-05-17پزشكي

ژن های عامل کم شنوایی شناسایی شدند


نتایج این مطالعه به وجود ژن هایی اشاره می کند که می توانیم آنها را برای اهداف غربالگری، توسعه دارو و حتی ژن درمانی در آینده استفاده کنیم.

این مطالعه پایه محکمی برای بهبود درمان های کاهش شنوایی فراهم می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، گروهی از محققان دانشگاه کینگز لندن، موسسه کارولینسکا و دانشگاه اراسموس روتردام در مطالعه اخیرشان 10 ژن جدید مرتبط با کم شنوایی و بخشی از گوش که به این دلیل تحت تاثیر قرار می گیرد را شناسایی کردند.

یافته های این مطالعه که امروز در مجله American Journal of Human Genetics منتشر شد، این احتمال را که آسیب شنوایی مرتبط با افزایش سن عمدتا از سلول های مویی حسی سرچشمه می گیرد، کاهش داده و نشان داده بخشی از حلزون گوش به نام stria vascularis را می توان به عنوان یک هدف جدید برای درمان و کمک به افراد مبتلا به کم شنوایی مورد مطالعه قرار داد.

بسیاری از مردم با افزایش سن به تدریج بخشی از توانایی شنوایی خود را از دست می دهند و تخمین زده می شود که تا سال 2050 حدود 2.

4 میلیارد نفر به نوعی از کم شنوایی دچار شوند.

اختلال شنوایی مرتبط با سن یکی از عوامل اصلی در کاهش کیفیت زندگی افراد به دلیل ناتوانی در شنیدن است و از طرفی یک خطر مهم و از عوامل زوال عقل نیز به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ژن های عامل کم شنوایی شناسایی شدند

ژن های عامل کم شنوایی شناسایی شدند