مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 10:472022-05-17اقتصادي

بازپرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی به شکل ارزی انجام شود


بازپرداخت اقساط تسهیلات اعطایی صندوق توسعه ملی باید به صورت ارزی انجام شود تا امکان اعطای تسهیلات ارزی به پروژه های جدید حاصل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، علی صالح آبادی در دومین همایش صندوق ثروت ملی و عدالت بین نسلی، نقش صندوق های توسعه در همه کشورها را مهم توصیف کرد و اظهار داشت: یک سری پروژه های در سال های اخیر  اجرا شده اند و اکنون به مرحله بازپرداخت اقساط صندوق توسعه ملی رسیده اند در این میان این نکته مهم است  که چون منابع صندوق ارزی است علی الاصول باید اقساط آن نیز به صورت ارزی پرداخت شود.

وی افزود:  برخی بر این باورند که طبق قاعده قبلی در حساب ذخیره ارزی اقساط ارزی باید به ریالی تبدیل شود این در حالی است که طبعا این روش بازپرداخت اشکالاتی دارد و ساختار و نظامات صندوق اکنون این امکان را ندارد و باید بر اساس قواعد آن عمل شود.

صالح آبادی با اشاره به همکاری بانک های عامل و صندوق توسعه ملی گفت: همکاری صندوق و بانک های عامل در وصول مطالبات صندوق می تواند حائز اهمیت باشد و صندوق و بانک در کنار هم قرار گیرند.

البته مطلع هستیم بدلیل شرایط اقتصادی و تحریم ها برخی شرکت ها و دریافت کنندگان ارزی صندوق دچار مشکل شده اند که مساعدت لازم در این خصوص انجام می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازپرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی به شکل ارزی انجام شود

بازپرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی به شکل ارزی انجام شود