مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 08:172022-05-17سياسي

نفس کشیدن در کردستان ممنوع است


اردیبهشت کردستان، از قدیم الایام به بهشت ایران مشهور بود اما متاسفانه در حال حاضر نفس کشیدن در این سرزمین هر چند روز یکبار بخاطر توده گرد و خاک به توصیه متخصصان در فضای باز ممنوع می شود.

- خبرگزاری فارس کردستان؛ موضوع توده گرد و غبار طی چند سال اخیر به عنوان مهمان ناخوانده  و سوغاتی بسیار ناسالم  از کشورهای همسایه به کردستان می آید و حقیقتا زندگی را به کام همه سخت کرده است.

اگر صحبت از پیشرفت علم و تکنولوژی و تسخیر زمین توسط انسان ها می شود بویژه در حوزه سدسازی و کنترل و هدایت مسیر طبیعی آب و در نهایت تغییر اکوسیستم طبیعی زمین و در نهایت ایجاد این گرد و خاک و به وجود آمدن این وضعیت، برخی اوقات آرزو می کنیم ای کاش بشریت پیشرفت نمی کرد، چرا که با طمع از زمین و کسب ثروت و قدرت در نقاط مختلف این کره خاکی داریم چه بلایی به سر هم می آوریم.

همانطور که می دانیم بر اساس شاخص های سنجش کیفیت هوا، اگر شاخص کیفیت هوا کمتر از 50 باشد، هوا پاک، بین 51 تا 100 قابل قبول، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و بیشتر از 301 خطرناک تلقی می شود.

خلاصه برای کاهش تعداد روزهایی که  این عدد به بالای 100 نرسد چکار باید کرد؟ متولی این امر کیست؟ چرا اقدامی نمی کنیم؟ واقعا نفس کشیدن حق همه مردم این کره خاکی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفس کشیدن در کردستان ممنوع است

نفس کشیدن در کردستان ممنوع است