مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 03:472022-05-17بين الملل

حمایت کاخ سفید و متحدانش از عضویت فنلاند و سوئد در ناتو


حمایت کاخ سفید و متحدانش از عضویت فنلاند و سوئد در ناتو - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، علی رغم هشدارهای روسیه به کشورهای اروپایی و آمریکا درخصوص گسترش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و عضویت کشورهای بیشتر در آن، واشنگتن و متحدانش از عضویت فنلاند و سوئد در ناتو حمایت کردند.

کارین ژان-پی یِر سخنگوی جدید کاخ سفید در اولین نشست خبری خود در این سمت، گفت: ما قویاً از درخواست فنلاند و سوئد برای پیوستن به ناتو، پس از ارائه رسمی آن در بروکسل، حمایت خواهیم کرد .

به نوشته رسانه های آمریکایی، وی همچنین اظهار داشت: ما به سیاست درهای باز ناتو و حق هر کشور برای تعیین سیاست خارجی و امنیتی خود اعتقاد داریم .

همزمان لیز تراس وزیر خارجه انگلیس نیز گفت: از تلاش فنلاند و سوئد برای پیوستن به ناتو استقبال می کنیم و این امر باید هر چه سریعتر انجام شود .

زبیگنیو رائو وزیر امور خارجه لهستان هم اظهار داشت: پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو باعث تقویت این ائتلاف نظامی و افزایش امنیت و ثبات در اروپا خواهد شد .

در ادامه، یان لیپاوسکی وزیر خارجه جمهوری چک مدعی شد: درخواست سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو نشان دهنده شکست سیاست های تهاجمی پوتین است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت کاخ سفید و متحدانش از عضویت فنلاند و سوئد در ناتو

حمایت کاخ سفید و متحدانش از عضویت فنلاند و سوئد در ناتو