مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 23:272022-05-16سياسي

احیای سنت تهجد و شب زنده داری در حسینیه روضهالشهداء - شمالغرب تهران


عبادت و راز و نیاز با تنها معبود جهان هستی، آن هم در دل تاریک شب، از سفارشات مهم اسلام و علمای اخلاق است که این سنت الهی در حسینیه روضهالشهداء در غرب تهران از سال 1396 برگزار می شود.

- ، عبادت و راز و نیاز با تنها معبود جهان هستی، آن هم در دل تاریک شب، از سفارشات مهم اسلام و از دستورات همیشگی علمای اخلاق بوده است.

آنان که توفیق شب زنده داری نصیبشان می شود و نسیمی از محبت پروردگار بر مشام جانشان می رسد، تمام دنیا و آنچه در آن است، در نظرشان کوچک و حقیر است.

در 17 آیه از قرآن کریم و همچنین در روایات متعدد از قول حضرات معصومین علیهم السلام تاکیدات فراوانی درباره شب زنده داری، مناجات با خدا در سحرها و اقامه نماز شب آمده است و این همه نشان از اهمیت فراوان خلوت شبانه با معبود محمود دارد.

حسینیه روضهالشهداء در غرب تهران از سال 1396 نسبت به احیای این سنت الهی در سحرگاه جمعه و 2 ساعت مانده به اذان صبح اهتمام نموده است که با تلاوت قرآن کریم و زانو زدن در محضر حکمت های نهج البلاغه، فضای روحانی مناجات و دعای کمیل فرصتی را فراهم نموده تا مردم و جوانان پس از یک هفته درگیری در پیچ و خم زندگی مردن، به خلوت با انیس القلوب بپردازند و بابی از معنویت و توجه به آخرت را بروی خود بگشایند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای سنت تهجد و شب زنده داری در حسینیه روضهالشهداء - شمالغرب تهران

احیای سنت تهجد و شب زنده داری در حسینیه روضهالشهداء - شمالغرب تهران