مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 18:022022-05-16اقتصادي

ردیابی و مبارزه با ملخ های بومی در 150 هزار هکتار از اراضی فارس


مبارزه با آفت ملخ های بومی در استان فارس از 24 فروردین ماه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

- به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جاوید عباسی سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس امرور با اعلام این خبر گفت: تاکنون در 150 هزار هکتار از زمین های استان این آفت ردیابی شده است.

او با بیان این که تاکنون مبارزه با ملخ های بومی در 10 هزار هکتار از زمین های استان انجام شده است، افزود: کشاورزان در صورت مشاهده دسته های ملخ با شماره 1504 تماس بگیرند.

عباسی با بیان این که بیشترین درگیری ملخ بومی در شهرستان کازرون است، افزود: تاکنون در 7 هزار و 500 هکتار از زمین های کازرون، یک هزار و 300 هکتار از زمین های خرامه، 479 هکتار از زمین های نورآباد ممسنی، 310 هکتار از زمین های فسا و 230 هکتار از زمین های زرین دشت با این آفت مبارزه شده است.

وی خاطرنشان کرد: ملخ مراکشی امسال در حاشیه تالاب پریشان مشاهده شده که در بستر تالاب پریشان تخم ریزی کرده بودند و به علت خشکسالی به سمت حاشیه و مزارع حاشیه دریاچه پریشان در حال حرکت بودند که با شناسایی به موقع کانون های آلوده مبارزه شروع شد.

  سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس با بیان این که ملخ پیشانی سفید در شهرستان نورآباد و ملخ اسفنگونوتوس در شهرستان خرامه مشاهده شده است، اظهار داشت: جهاد کشاورزی فارس برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردیابی و مبارزه با ملخ های بومی در 150 هزار هکتار از اراضی فارس

ردیابی و مبارزه با ملخ های بومی در 150 هزار هکتار از اراضی فارس