مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 15:272022-05-16دانش

سند ملی علوم و فناوری های سلول های بنیادی بازنگری شد


دبیر ستاد توسعه فناوری سلول بنیادی از بازنگری سند ملی علوم و فناوری های سلول بنیادی در معاونت علمی و فناوری خبر داد.

- به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی در نشست هم اندیشی بازنگری سند ملی علوم و فناوری های سلول های بنیادی گفت: در سال های اخیر، علوم و فناوری های سلول های بنیادی، رشد پرشتابی پیدا کرده و به جایگاه ویژه ای در درمان بیماری های صعب العلاج و سرطان ها رسیده است.

حمیدیه با اشاره به اینکه کشورهای بسیاری، منابع و سرمایه های خود را به این مهم اختصاص داده اند؛ افزود: با توجه به گذشت حدود 9 سال از تصویب سند ملی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و با عنایت به پیشنهاد سعیدرضاعاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، لازم است سند مذکور مورد بازنگری و بازبینی قرار گیرد.

وی گفت: از سال 1398، جمهوری اسلامی ایران در رتبه بندی جهانی اسکوپوس، توانست رتبه 13 جهان و رتبه اول منطقه و بالاتر از کشورهای ترکیه، رژیم اشغالگر قدس و سایر کشورهای خاورمیانه را کسب کند.

رشد قابل توجه تعداد شرکت های دانش بنیان این حوزه از 2 شرکت در سال 1392 به بیش از 200 شرکت در سال 1400 و تولید بالغ بر 600 محصول مبتنی بر سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی نیز از دیگر دستاوردهای این حوزه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند ملی علوم و فناوری های سلول های بنیادی بازنگری شد

سند ملی علوم و فناوری های سلول های بنیادی بازنگری شد