مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 14:572022-05-16بين الملل

مک کانل: هر دو حزب کنگره آمریکا حامی عضویت فنلاند در ناتو هستند


رهبر اقلیت مجلس سنای ایالات متحده در دیدار با رییس جمهور فنلاند اعلام کرد که کنگره از پذیرش هلسینکی در ائتلاف نظامی ناتو حمایتی قاطعانه به عمل می آورد.

- به نقل از سی ان ان، میچ مک کانل سناتور جمهوری خواه و رهبر اقلیت مجلس سنای آمریکا امروز دوشنبه از حمایت قاطع هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه این کشور نسبت به مسئله درخواست عضویت فنلاند در ائتلاف ناتو خبر داد.

وی در کنفرانس خبری مشترک با سائولی نینیستو رییس جمهور فنلاند در پایتخت این کشور، بحث پارلمان فنلاند درباره عضویت احتمالی هلسینکی در ناتو را روزی تاریخی برای این کشور خواند.

مک کانل در این باره گفت: با توجه به دیدار امروز، می توانم با اطمینان بگویم که حمایتی قاطع از جانب هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در ایالات متحده در قبال پذیرش فنلاند در موفق ترین اتحاد نظامی جهان وجود دارد.

وی افزود: صادقانه بگویم، مشارکت هلسینکی به طور قابل توجهی این اتحاد را تقویت می کند و این افتخار بزرگی است که در روزی که درخواست شما برای پذیرش رسما اعلام شده، اینجا باشم.

رییس جمهور فنلاند نیز با اشاره به اینکه گفتگوی خوبی با مک کانل داشته است، به وی گفت که دیدارش از فنلاند لحظه ای بسیار مهم برای این کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مک کانل: هر دو حزب کنگره آمریکا حامی عضویت فنلاند در ناتو هستند

مک کانل: هر دو حزب کنگره آمریکا حامی عضویت فنلاند در ناتو هستند