مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 14:472022-05-16سياسي

میزان تولد فرزندان سوم و بیشتر در دو سال اخیر رشد داشته است


مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی اعلام کرد: میزان تولد فرزندان سوم و بیشتر در دو سال اخیررشد داشته است، این امر نشان دهنده تغییر رفتارهای باروری به سمت افزایش فرزند تلقی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی به رصد رفتارها و نگرش های ایرانیان در موضوع فرزندآوری پرداخت.

متن گزارش مرکز پژوهش های مجلس به شرح ذیل است: خلاصه : با توجه به تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در تاریخ 1400/8/19 توسط مجلس شورای اسلامی در قالب اصل (85) قانون اساسی و اجرای آزمایشی آن به مدت هفت سال، این گزارش به عنوان اولین پیش نیاز رصد قانون فوق، به بررسی وضعیت فرزندآوری و نگرش نسبت به مطلوبیت آن در جامعه پیش از اجرایی شدن قانون پرداخته است.

این بررسی کمک خواهد کرد سیاستگذاران، مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی و نهادهای مردمی، تصویر روشن تری از وضعیت موجود و چرایی تلاش در راستای تغییر سیاست ها به سوی تشویق و حمایت از فرزندآوری به دست آورند و از سوی دیگر زمینه مناسبی جهت ارزیابی اثربخشی اجرای قانون در بهبود وضعیت، فراهم خواهد آمد.

این گزارش با استفاده از روش کتابخانه ای و مراجعه به منابع علمی و معتبر، سیمای وضعیت فرزندآوری را در کشور به عنوان یکی از مهم ترین شاخص های سنجش وضعیت جمع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان تولد فرزندان سوم و بیشتر در دو سال اخیر رشد داشته است

میزان تولد فرزندان سوم و بیشتر در دو سال اخیر رشد داشته است