مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 14:472022-05-16سياسي

نگرش جامعه به زن نیازمند اصلاح است


تولیت آستان حرم عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: تفکیک فعالیت زن و مرد جهت اداره شدن درست زندگی است و تربیت نسل آینده یکی از مهمترین کارهای ارزشمند زنان است و نگرش جامعه نسبت به زن نیازمند تغییر و اصلاح است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تهران، حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر تولیت آستان حرم عبدالعظیم حسنی(ع) در دومین همایش زن مسلمان ایرانی که ظهر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات بزرگی که پس از صدر اسلام جامعه اسلامی با آن روبرو بوده است، این است که مقام و منزلت زن مسلمان را طبق قرآن دریافت نکرده اند و نگاه غیر دینی دارند.

  وی گفت: با گذشت 43 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز نتوانسته ایم این نگرش را تغییر دهیم و شرایط را درست وضع کنیم.

تولیت حرم عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به اینکه زن و مرد به یکدیگر نیازمند بوده تا نسل بشر ادامه یابد تا جامعه به کمال برسد، افزود: در آیات قرآنی مسئله برتری زن بر مرد و برعکس وجود ندارد و تفاوتی میان آنها نیست و استفاده نادرست از آیات به دلیل عدم درک آیات قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه در گذشته تاریخ، حق حاکمیتی برای زن قائل نبودند و اسلام این حق را به زن داد تا درآمد حاصل از کارش به خود تعلق گیرد، ادامه داد: حق حیات برای زن و مرد یکسان است و کسانی که حرمت و آبروی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرش جامعه به زن نیازمند اصلاح است

نگرش جامعه به زن نیازمند اصلاح است