مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 14:272022-05-16اقتصادي

چرا اعتراضاتِ به اصطلاح سراسری شکل نگرفت؟


اجرای یکی از بزرگترین طرح های اقتصادی دولت سیزدهم از سوی ضدانقلاب به عنوان فرصتی تلقی می شد که بتواند با دست آویز قرار دادن آن تجمعاتی را در سراسر کشور ترتیب دهد.

- فارس پلاس؛ روایت روز: دولت رییسی بزرگترین طرح اقتصادی سالهای اخیر کشور را عملیاتی کرد و به واسطه آن اقتصاد کشور از چنگ ارز ترجیحی خلاص شد.

ارزی که به واسطه آن رانت و قاچاق و تبعیض در اقتصاد نهادینه شده بود و فرصت پیشرفت در سایه افزایش بهره وری و استفاده از نخبگان و فناوری های جدید از دست رفته بود.

ضدانقلاب در این ایام، هشتگ اعتراضات سراسری را مطرح کرد و با دست به دست کردن این هشتگ در فضای مجازی تلاش کرد مردم را به خیابان بکشاند و از این فرصت برای شکل دادن به اعتراضات و تجمعات علیه حاکمیت استفاده کرد.

مردم اما به گونه دیگری رفتار کردند.

بی اعتنایی مردم به فراخوان های ضدانقلاب مانع از شکل گیری تجمعات مردمی شد و ضدانقلاب ناگزیر به کنش دیگری در محیط خیابانی شد.

  سابقه اعتراضات سال 98 و 96 را مرور کنید با آغاز اجرای طرح اصلاح یارانه ها یک اکانت فضای مجازی توییت زد: به لحظات ملکوتی مردم صفشان را از ضدانقلاب جدا کنند نزدیک می شویم .

هرچند این توییت طعنه به نظام بود اما یک نکته را شفاف می کند و آن اینکه در جریان تجمعات بنزینی سال 98 و اعتراضات سال 96 ابتدا بخشی از مردم که معت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا اعتراضاتِ به اصطلاح سراسری شکل نگرفت؟

چرا اعتراضاتِ به اصطلاح سراسری شکل نگرفت؟