مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 14:272022-05-16فرهنگي

برپایی نخستین نمایشگاه طراحی پارچه کودک و نوجوان در قزوین


طراح لباس نمایشگاه «رویای کویر» گفت: نخستین نمایشگاه طراحی پارچه کودک و نوجوان با الهام از آثار مرجوم پرویز کلانتری در قزوین در حال برگزاری است.

- قزوین- طراح لباس نمایشگاه رویای کویر گفت: نخستین نمایشگاه طراحی پارچه کودک و نوجوان با الهام از آثار مرجوم پرویز کلانتری در قزوین در حال برگزاری است.

بنفشه محمودی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص نخستین نمایشگاه تخصصی پارچه و لباس کودک و نوجوان با عنوان رؤیای کویر که از 24 تا 27 اریبهشت ماه در نگارخانه مهر حوزه هنری قزوین در حال برگزاری است اظهار کرد: آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه برای اولین بار در کشور به صورت تخصصی به پارچه و طراحی لباس در زمینه کودک پرداخته است.

وی ادامه داد: معمولاً در تولیدی ها می بینیم که یک لاین به کار کودک اختصاص میابد ولی برنامه ما کار تخصصی و تنها بر روی زمینه کودک است و در این زمینه هم الگوگیری های اولیه ما به عنوان المان و حس و حال اصلی پرداختن به کویر در طرح هایمان بوده است.

طراح لباس این نمایشگاه بیان کرد: ما برای طراحی کارها تحقیقات گسترده ای انجام دادیم و در این میان با آثار کاهگلی مرحوم پرویز کلانتری آشنا شدیم که معروف ترین آنها نقاشی حسنک کجایی، چوپان دروغ گو و داستان زاغک و روباه بود که در کتب درسی گذشته وجود داشت و فضای کودکانه در آنه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برپایی نخستین نمایشگاه طراحی پارچه کودک و نوجوان در قزوین

برپایی نخستین نمایشگاه طراحی پارچه کودک و نوجوان در قزوین