مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 13:522022-05-16اقتصادي

نسل جدید باتری های فلز هوا تولید شد


نسل جدیدی از باتری های فلز هوا توسط یک شرکت دانش بنیان در مسیر توسعه قرار گرفت تا ایران نیز به جمع کشورهای صاحب این فناوری بپیوندد.

- به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سجاد مهرابی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به تولیدات انواع مواد اولیه باطری توسط بخش های دولتی و خصولتی در کشور، شرایط رقابت در مسیر تجاری سازی محصول خود را پرچالش توصیف کرد و گفت: مسئولان با حمایت از این محصول ایران ساخت امکان رقابت بخش خصوصی با محصولات مشابه دولتی و خصولتی را برای محصولات تولید داخل فراهم می کنند.

وی با بیان این که نسل جدید باتری ها با فناوری فلز هوا، محصولی پیچیده و پیشرفته است، گفت: یکی از شاخص های کلیدی باتری های فلز هوا مداومت انرژی است، از سوی دیگر این نوع باتری ها انرژی زیادی نیز تولید می کنند، بنابراین در وسایلی به کار گرفته می شوند که به انرژی زیاد و مداوم نیاز است.

مهرابی خاطر نشان کرد: میزان مصرف انرژی یا میزان تقاضای باتری های فلز هوا در سال های آینده افزایش پیدا می کند و این موضوع به تمامی تجهیزات مربوط می شود، باتری های حال حاضر یک انرژی مخصوص و چگالی انرژی مشخصی دارند اما برای افزایش میزان انرژی بدون محدودیت حجم و وزن باید به سمت باتری های نسل پیشرفته حرکت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسل جدید باتری های فلز هوا تولید شد

نسل جدید باتری های فلز هوا تولید شد