مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 11:172022-05-16اقتصادي

افزایش خانوارهای «تک نفره» طی سال های اخیر


تعداد خانوارهای ایرانی می تواند از یک نفره تا نهایتا پنج و شش نفره باشد و در حال حاضر تعداد خانوارهای هفت و هشت نفره بسیار کم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، یک جمعیت شناس با بیان اینکه در حال حاضر حدود 27 میلیون خانوار در ایران وجود دارد، درباره تعداد خانوارهای تک نفره، گفت: حدود 9 درصد از کل خانوارهای ایران، تک نفره هستند و می توان گفت طی سال های اخیر تعداد خانوارهای تک نفره به دلیل افزایش مهاجرت، افزایش طلاق و گرایش جوانان به تجرد زیستی بیشتر شده است.

شهلا کاظمی پور در گفت وگو با ایسنا، به مناسبت روز جهانی خانواده به ارائه آماری درباره تعداد خانوارها و خانواده های ایرانی پرداخت و اظهار کرد: جمعیت ایران در حال حاضر بیش از 85 میلیون نفر است و نزدیک به 27 میلیون خانوار در ایران وجود دارد که میانگین بُعد این خانوارها نیز 3.

15 است.

وجود 27 میلیون خانوار در ایرانوی با بیان اینکه حضور پدر یا مادر و یا هر دو در آمارگیری جمعیت خانواده ها ضروری است اما در مقابل زندگی دو برادر یا دو دوست با هم می تواند جزء آمار خانوار حساب شود، تصریح کرد: از میان این 27 میلیون خانوار، حدود 10 الی 12 درصد خانوار و باقی خانواده هستند، یعنی از این 27 میلیون، سه میلیون خانوار و 24 میلیون خانواده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش خانوارهای «تک نفره» طی سال های اخیر

افزایش خانوارهای «تک نفره» طی سال های اخیر