مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 10:422022-05-16پزشكي

دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با پژوهشگاه ملی ژنتیک همکاری می کند


تفاهم نامه علمی بین دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با حضور روسای دو مرکز به امضا رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدرس های بزرگی به جهان داد، اهمیت طراحی برنامه های استراتژیک با تمرکز بر علوم بالینی و پایه را خواستار شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به این که مرکز تحقیقات هموفیلی مستقر در دانشگاه به عنوان مرکزی مستقل و مرجع فعالیت می کند، تعامل بیشتر پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری را با این مرکز خواستار شد.

زالی ضرورت تحقیقات ژنومیک را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: فعالیت های مشترک دانشگاه با این پژوهشکده خصوصا در زمینه بایولوژی می تواند به ارتقای سلامت کمک کند.

تحقیقات مشترک در زمینه علوم دارویی و بهرمندی از مدلی های حیوانی تحت نظارت کمیته اخلاق بالینی از دیگر مواردی بود که رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به آن پرداخت.

وی با بیان این که با ایجاد تغییرات جمعیتی و بالا رفتن سن، بیماری هایی مثل پارکینسون، آرتروز و آلزایمر جامعه را تهدید می کند اضافه کرد: باید با تعامل و همکاری های بیشتر علمی و پژوهشی درمان و کمک به بهبود کیفیت زندگی این گروه از جامعه کمک کنیم.

زالی با بیان این که با تغییرات اقلیمی و گرم شدن کره زمین سیمای سلامت جهان عوض خواهد شد گفت: هزاره سوم، دوران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با پژوهشگاه ملی ژنتیک همکاری می کند

دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با پژوهشگاه ملی ژنتیک همکاری می کند