مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 09:522022-05-16پزشكي

سویه های جدید کرونا نگران کننده است


دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با بیان اینکه سویه های جدید این بیماری در برخی کشورها نگران کننده است، گفت: مردم دچار عادی انگاری شده اند و با این تصور که آمار کرونا کاهش یافته و به پایان کرونا رسیده ایم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، دکتر حمیدرضا جماعتی در حاشیه برگزاری جلسه کمیته علمی کشوری کووید 19 اظهار کرد: در جلسه امروز، بحث استفاده از آنتی بیوتیک ها در دوره کووید 19 مطرح شد که یکی از اساتید نتایج مطالعات خود در این زمینه را توضیح داد.

براساس این مطالعه، مشخص شد در 10 بیمارستان دانشگاهی و 43 هزار بیماری که در این 10 بیمارستان بستری شدند، 100 درصد بیماران حداقل یک آنتی بیوتیک و 50 درصد آنها حداقل 3 آنتی بیوتیک مصرف کردند که این میزان، بی رویه محسوب می شود.

بیشترین آنتی بیوتیک مصرف شده در بخش های عادی، آزیترومایسین و بیشترین آنتی بیوتیک مصرف شده در بخش های ویژه، مِرُوپنم بوده است.

هزینه ای هم که در این مدت برای استفاده از آنتی بیوتیک های بی رویه صرف شده، چیزی حدود 2.

2 میلیون دلار بوده است.

وی افزود: در این مطالعه همچنین مشخص شد در بیمارستان هایی که مصرف آنتی بیوتیک بیشتر بوده، میزان مرگ و میر بالاتری نیز گزارش شده است که علل مختلفی از جمله عوارض آنتی بیوتیک ها و تداخلات دارویی در این زمینه دخیل است، بنابراین لازم اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سویه های جدید کرونا نگران کننده است

سویه های جدید کرونا نگران کننده است