مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 09:422022-05-16پزشكي

چطور دچار «نفخ معده» نشویم؟


کنترل نفخ معده با کنترل عادات غذایی اتفاق می افتد؛ یعنی نخوردن آب، مایعات و سالاد همراه غذا؛ البته منظور این نیست که مایعات و دوغ و ماست مصرف نکنیم بلکه باید با غذا میل نشود.

- لیلا شیربیگی، متخصص طب ایرانی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره نفخ معده و راه جلوگیری از آن ،بیان داشت: کنترل نفخ معده با کنترل عادات غذایی اتفاق می افتد؛ یعنی نخوردن آب، مایعات و سالاد همراه غذا؛ البته منظور بنده این نیست که مایعات و دوغ و ماست مصرف نکنیم بلکه باید با غذا میل نشود.

وی با بیان اینکه بهترین زمان خوردن مایعات یک ساعت قبل و یک ساعت بعد از غذا است خاطرنشان کرد: باید از خوردن موادغذایی مختلف در یک وعده جلوگیری کنیم؛ یعنی برای نمونه در یک وعده غذایی پلو، خورشت و سوپ را همزمان با مخلفات دیگر نخوریم؛ به عبارتی رنگ سفره کمرنگ شود.

این متخصص طب ایرانی متذکر شد: به بیان دیگر نباید همه این مواد غذایی را با هم مصرف کنیم؛ چرا که روی هم خوردن غذاها باعث ضعف هضم می شود و وقتی این اتفاق بیفتد ایجاد نفخ خواهد شد.

شیربیگی ابراز داشت: از دیدگاه طب ایرانی آبکش کردن برنج و بعد از آن اضافه کردن ادویه هایی مثل زیره، زعفران و ادویه های گرمی که می تواند کیفیت برنج را اصلاح کند مؤثر بوده؛ ضمن اینکه کم کردن حجم برنج نیز مفید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چطور دچار «نفخ معده» نشویم؟

چطور دچار «نفخ معده» نشویم؟