مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 ساعت 15:522022-05-15اقتصادي

9 درصدی حجم ذخایر سدهای اردبیل افزایش یافت


مدیر مطالعات پایه منابع شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: حجم ذخیره 52 سد استان به میزان 9 درصد افزایش داشته در حالی که حجم ذخیره سد ارس 12 درصد و سد خداآفرین هم 19 درصد کاهش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نبی الله پاسبان عیسی لو بعد از ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: امسال میزان بارش در این استان نسبت به متوسط بلند مدت هشت درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: بارندگی سطح استان در مقایسه آماری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نکرده اما در مقایسه با دوره بلند مدت کاهش هشت درصدی را نشان می دهد.

مدیر مطالعات پایه منابع شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: از ابتدای سال آبی از اول مهرماه 1400 تاکنون 239 میلیمتر بارش در استان اتفاق افتاده که دقیقاً معادل بارش سال گذشته بوده است.

پاسبان عیسی لو با بیان اینکه روان آب رودخانه های مهم استان نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل به رغم بارش های اخیر با کاهش شدید روبه رو است، افزود: وضعیت آبی رودخانه های استان رصد شده و تغییرات آبی در این رودخانه ها نسبت به سال گذشته و متوسط بلند مدت منفی است به گونه ای که روان آب ها کاهش یافته که دلیل آن به خشکسالی های اخیر برمی گردد.

وی همچنین درباره حجم ذخیره سدهای استان اردبیل خاطرنشان کرد: حجم ذخیره 52 سد استان به میزان 9 درصد افزایش داشته در حالی که حجم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

9 درصدی حجم ذخایر سدهای اردبیل افزایش یافت

9 درصدی حجم ذخایر سدهای اردبیل افزایش یافت