مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 ساعت 14:472022-05-15اجتماعي

میزبانی تالاب میقان از 53 گونه پرنده مهاجر در زمستان سال گذشته


معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: تالاب میقان سالانه میزبان 20 هزار پرنده مهاجر در 53 گونه زیستی است.

- ، زهره موسوی با اشاره به روز جهانی پرندگان مهاجر اظهار کرد: پرندگان مهاجر برای حفظ تعادل زمین، اکوسیستم و انسان تأکید شده است که به کوچ یا مهاجرت پرندگان به سفرهای منظم فصلی گفته می شود و بسیاری از گونه های پرندگان در پاسخ به تغییرات آب و هوا، دسترسی به مواد غذایی، و یا زیستگاه، مهاجرت انجام می دهند.

وی ادامه داد: در هر سال شعار روز جهانی پرندگان مهاجر بر روی هدف و عنوان خاصی متمرکز می شود و امسال روز جهانی پرندگان مهاجر با شعار به خاطر پرنده ها شب ها نور چراغ ها را کم کنید مشخص شده است.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: در حقیقت میزان نورهای مصنوعی در جهان هر ساله بیشتر شده به طوری که هر ساله میزان افزایش سالانه حداقل 2 درصد برآورد شده است.

موسوی افزود: نورهای مصنوعی بر بسیاری از پرندگان اثر منفی دارند و از آنجا که سبب اختلال در جهت یابی درست پرندگان مهاجر به هنگام پرواز شبانه می شوند تهدیدی مهم برای آنها محسوب می شوند.

وی عنوان کرد: تالاب میقان در فاصله 8 کیلومتری شمال اراک یکی از 105 منطقه مهاجرت پرندگان مهاجر در دنیا است و سالانه تا 20 هزار پرن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزبانی تالاب میقان از 53 گونه پرنده مهاجر در زمستان سال گذشته

میزبانی تالاب میقان از 53 گونه پرنده مهاجر در زمستان سال گذشته