مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 ساعت 14:422022-05-15سياسي

غلامی: امتداد اندیشه سیاسی فارابی تا ملاصدرا و امام خمینی (ره) است


رییس موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در نشست خبری نخستین کنگره جهانی فارابی؛ فرهنگ و تمدن اسلامی گفت: نمی توان نقش و سهم قابل توجه فارابی را در فرایند شکل گیری و تکامل تمدن شکوهمند اسلامی در قرن چهار و پنج هجری قمری نادیده گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نشست خبری نخستین کنگره جهانی فارابی؛ فرهنگ و تمدن اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی رییس موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رضا ماحوزی دبیر علمی کنگره و حجت الاسلام حمید پارسانیا امروز یکشنبه 25 اردیبهشت ماه در موسسه مطالعات فرهنگی اجتماعی برگزار شد.

غلامی در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه فارابی یکی از بزرگ ترین اندیشمندان مسلمان و ایرانی است که جهان پس از ارسطو، او را به عنوان معلم دوم می شناسد، گفت: فارابی را بیش از همه به عنوان فیلسوف معرفی می کنند اما فلسفه در نگاه فلاسفه متقدم، چنان قلمروی وسیعی دارد که اکثر علوم را در دل خود جا می دهد؛ مضاف بر اینکه خود فارابی فلسفه را از سایر فلاسفه بزرگ مانند ارسطو فراگیرتر می دانسته است.

وی افزود: فارابی توامان یک فیلسوف و دانشمند جامع است و در خیلی از عرصه های علمیِ مهم عصر خود، قطعا صاحب نظر درجه یک محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غلامی: امتداد اندیشه سیاسی فارابی تا ملاصدرا و امام خمینی (ره) است

غلامی: امتداد اندیشه سیاسی فارابی تا ملاصدرا و امام خمینی (ره) است