مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 ساعت 14:422022-05-15اقتصادي

افت 13 متری سطح آب در دشت اردبیل/برداشت بی رویه 30 میلیون مترمکعب


مدیر مطالعات شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: سطح آب در دشت اردبیل که مساحتی بالغ بر یک هزار و 74 کیلومتر مربع دارد در 43 سال گذشته 13 متر افت داشته که این موضوع زنگ خطری برای بی آبی است.

- ، نبی اله پاسبان ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه حوزه آبریز اصلی دشت اردبیل در درجه اول دریای خزر و در درجه دوم رود ارس بوده اما در نقطه مقابل با برداشت های بی رویه و حفر چاه های غیرمجاز و رشد این حفاری ها یک دهه اخیر شاهد افت محسوس سطح آب در دشت اردبیل هستیم که همین مسئله این دشت را در آستانه ورود به وضعیت ممنوعه بحرانی قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه در 43 سال گذشته سطح آب در دشت اردبیل افت 13 متری را داشته است، افزود: با ثبت 30 میلیون متر مکعب اضافه برداشت از دشت اردبیل چشم انداز برداشت از این دشت وضعیت مثبتی را به ما نشان نمی دهد مگر اینکه راستای اصلاح جامع الگوی مصرف و تعادل بخشی با همکاری وزارت نیرو برنامه های دولت به خوبی پیش رود.

مدیر مطالعات شرکت آب منطقه ای اردبیل تصریح کرد: خطر فرونشست و ایجاد فروچاله در دشت اردبیل اگر چه به صورت جدی اتفاق نیفتاده است اما این عارضه با تداوم روند برداشت غیرمجاز از این دشت در سال های نه چندان دور به وقوع خواهد پیوست که هم اکنون نیز وضعیت ممنوع بحرانی در جنوب و جنوب شرق دشت اردب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افت 13 متری سطح آب در دشت اردبیل/برداشت بی رویه 30 میلیون مترمکعب

افت 13 متری سطح آب در دشت اردبیل/برداشت بی رویه 30 میلیون مترمکعب