مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اردیبهشت 1401 ساعت 19:272022-05-14اقتصادي

نبود صنایع تبدیلی و واحدهای فرآوری چالش اصلی کشاورزان خلخال است


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال گفت: فقدان کارخانجات و مراکز فرآوری و تولید خشکبار، عمده چالش پیش روی کشاورزان منطقه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد شادخاطر عصر شنبه در مراسم آغاز برداشت محصول توت در شهرستان خلخال اظهار کرد: روستاهای حاشیه رودخانه قزل اوزن در شهرستان خلخال قطب تولید و برداشت توت هستند و پیش بینی می شود امسال برداشت این محصول به 200 تن برسد.

وی با اشاره به اینکه به علت فقدان کارخانجات فرآوری و خشک کنی توت، ارزش اقتصادی چندانی عاید کشاورزان نمی شود، تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب امسال، پیش بینی می شود از 43 هکتار باغات واقع در روستاهای نمهیل، برندق، کزج و روستاهای حاشیه رود قزل اوزن بیش از 200 تن توت برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال با بیان اینکه به لحاظ عملکرد در هر هکتار سه تا پنج تن محصول توت برداشت می شود، گفت: امسال در مقایسه با سال قبل 50 تن محصول اضافه برداشت خواهد شد.

شادخاطر افزود: اراضی مناطق نیمه گرمسیری خلخال برای کشت انواع درختان میوه از جمله انار، انجیر، توت، بادام و پسته مناسب بوده و بخش بزرگی از باغ های بخش خورش رستم به تولید این محصولات از جمله توت اختصاص یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود صنایع تبدیلی و واحدهای فرآوری چالش اصلی کشاورزان خلخال است

نبود صنایع تبدیلی و واحدهای فرآوری چالش اصلی کشاورزان خلخال است