مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اردیبهشت 1401 ساعت 09:372022-05-14بين الملل

اوسِتیای جنوبی همه پرسی الحاق به روسیه برگزار می کند


رهبر منطقه خودمختار اوستیای جنوبی در پیامی اعلام کرد که با امضای فرمان برگزاری همه پرسی جهت الحاق به خاک روسیه، قدمی مهم در تعیین سرنوشت این منطقه برداشته شده است.

- به نقل از آسوشیتدپرس، رهبر جمهوری خودمختار اوستیای جنوبی اعلام کرد که همه پرسی الحاق این منطقه به روسیه در جولای (تیر ماه) برگزار خواهد شد.

آناتولی بیبیلوف رهبر اوستیای جنوبی در پیامی که در کانال تلگرامی خود در این باره منتشر کرد، ضمن اعلام امضای فرمانی جهت برگزاری همه پرسی در 17 جولای (26 تیر)، نوشت: ما موفق شدیم.

وی افزود: در حوزه حقوقی، ما یک الزام قانونی مهم دیگر را انجام دادیم و به زبان عادی، ما قدمی که زندگی مان را تغییر می دهد برداشتیم.

ما به خانه می رویم.

ما به روسیه می رویم.

سازمان ملل جمهوری های اوستیای جنوبی و آبخازیا را بخشی از کشور گرجستان می داند، اما در 26 آگوست 2008، در پی تهاجم مسلحانه ارتش گرجستان به این مناطق، روسیه حاکمیت مستقل جمهوری های اوستیای جنوبی و آبخازیا را به رسمیت شناخت و با اعلام حمایت از روس تبارهای این دو منطقه، نیروی نظامی به این استان ها اعزام کرد.

رهبران روسیه بارها اعلام کرده اند که به رسمیت شناختن دو منطقه خودمختار سابق گرجستان بر اساس واقعیت های فعلی است، هرچند گرجستان از به رسمیت شناختن استقلال این جمهوری ها خودداری کرده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوسِتیای جنوبی همه پرسی الحاق به روسیه برگزار می کند

اوسِتیای جنوبی همه پرسی الحاق به روسیه برگزار می کند