مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 اردیبهشت 1401 ساعت 11:172022-05-13سياسي

بهره مندی دانش پژوهان دنیا از منابع کتابخانه آستان قدس رضوی


تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم فراهم شدن زمینه بهره‎مندی دانش پژوهان و طالبان علم از اقصی نقاط دنیا به منابع غنی کتابخانه مرکزی آستان قدس تأکید کرد.

- به گزارش، حجت الاسلام احمد مروی در آیین افتتاح گنجینه عظیم آثار مکتوب آستان قدس رضوی که در کتابخانه مرکزی حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد، با بیان اینکه با افتتاح این گنجینه 9 هزار متر مربع به مخزن کتابخانه عظیم و کم نظیر آستان قدس رضوی اضافه شد، اظهار کرد: امروز نتیجه تلاش های آستان قدس رضوی در حوزه کتاب، کتابخانه و حفظ تراث عظیم شیعه با راه اندازی این مخزن عظیم به نتیجه رسید و تکمیل شد.

وی در ادامه به تاریخچه موقوفات حرم مطهر امام رضا (ع) اشاره و عنوان کرد: اولین وقفی که برای بارگاه منور حضرت ثامن الحجج (ع) صورت گرفته مرتبط با کتاب و کتابخانه بوده است؛ که طی آن حدود یک هزار و صدسال پیش در سال 327 هجری قمری کشواد بن املاس یکی از حکام اصفهان کتابی خطی را وقف آستان قدس رضوی می ‎ کند.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: نذر و وقف کتاب و ایجاد کتابخانه در آستان قدس به قرن ها قبل بازمی گردد؛ کتابخانه و مخزن کتاب در آستان قدس رضوی حدود هشت قرن قبل شکل گرفته و مسئله کتابداری و عنوان مکتبه در این بارگاه منور قدمتی بسیار طولانی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره مندی دانش پژوهان دنیا از منابع کتابخانه آستان قدس رضوی

بهره مندی دانش پژوهان دنیا از منابع کتابخانه آستان قدس رضوی