مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401 ساعت 16:322022-05-11دانش

چین با چاپگر 3 بعدی و هوش مصنوعی سد می سازد


سد یانگ کو (Yangqu) لایه به لایه در فلات تبت ساخته خواهد شد و این روند در مقاله ای که در ماه آوریل در مجله دانشگاه چینهوا (Tsinghua) منتشر شد، - سد یانگ کو (Yangqu) لایه به لایه در فلات تبت ساخته خواهد شد و این روند در مقاله ای که در ماه آوریل در مجله دانشگاه چینهوا (Tsinghua) منتشر شد، تشریح شده است.

چین قصد دارد بلندترین سازه جهان با استفاده از چاپ سه بعدی و هوش مصنوعی را بسازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، گزارشی از بیزینس اینسایدر نشان می دهد که این کشور به لطف هوش مصنوعی، ربات های ساخت وساز و فناوری چاپ سه بعدی، قادر به ساخت یک سد عظیم نیروگاه آبی در مدت تنها دو سال است.

سد یانگ کو (Yangqu) لایه به لایه در فلات تبت ساخته خواهد شد و این روند در مقاله ای که در ماه آوریل در مجله دانشگاه چینهوا (Tsinghua) منتشر شد، تشریح شده است.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این سد با ارتفاع حدود 180 متر به بلندترین سازه جهان که با فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده، تبدیل خواهد شد و رکورد قبلی را که متعلق به یک ساختمان اداری دو طبقه 20 فوتی(شش متری) در دبی است، خواهد شکست.

دانشمندان نویسنده این مقاله جدید می گویند که سد تکمیل شده ی یانگ کو سالانه پنج میلیارد کیلووات ساعت برق در اختیار چین قرار می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین با چاپگر 3 بعدی و هوش مصنوعی سد می سازد

چین با چاپگر 3 بعدی و هوش مصنوعی سد می سازد