مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401 ساعت 13:022022-05-11سياسي

ایزدهی: نهضت تحریم تنباکو مقدمه ای برای انقلاب امام خمینی(ره) بود


یک عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: قانون باید مقید و مشروط به تأیید شریعت باشد.

در نهضت تنباکو شاهد مشروط شدن حکم سلطان به وسیله فتوای فقیه هستیم که انقلاب اسلامی نقطه کمال این موضوع است که شریعت را به سلطنت رساند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، نهضت تنباکو را باید نقطه عطفی در باب ماهیت مرجعیت شیعه و قدرت حکم فقیه دانست که تحول عظیمی را در زیست اجتماعی شیعیان پدید آورد.

در این راستا بر آن شدیم تا با حجت الاسلام سید سجاد ایزدهی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه گپی بزنیم که در ادامه بخش هایی از آن را می خوانید: حجت الاسلام سید سجاد ایزدهی حجت الاسلام ایزدهی در ابتدا گفت: قبل از ورود به بحث فتوای میرزای شیرازی به عنوان یک حکم فقهی و نهضت تحریم تنباکو، اساساً باید فقه را نقطه مرکزی تعیین خط و مشی رفتار مسلمین دانست که از عصر غیبت به بعد؛ یعنی در برهه ای که فقه شیعه وجه استدلالی پیدا کرده و مدوّن شده، همواره زندگی و زیست افراد را متأثر کرده است.

  تاثیر شرایط زمانه بر اعمال حکم فقهی وی افزود: از این منظر اگر نگاه کنیم، شاهد آن هستیم که فقها به عنوان مبیّن فقه، هرگاه در تاریخ فرصتی پیدا کردند و شرایط برای آنها در باب نفوذ حکم فقهی فراهم آمد، سعی بر آن داشتند که دایره حکم فقهی را از محدوده فردی فراتر بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایزدهی: نهضت تحریم تنباکو مقدمه ای برای انقلاب امام خمینی(ره) بود

ایزدهی: نهضت تحریم تنباکو مقدمه ای برای انقلاب امام خمینی(ره) بود