مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401 ساعت 10:222022-05-11سياسي

لایحه «حفاظت از داده های شخصی» امسال به مجلس می رود


یکی از برنامه های مهمی که اکنون در دست داریم مربوط به لایحه حفاظت از داده های شخصی است و امیدواریم بتوانیم در سال جاری این لایحه را از طریق دولت به مجلس تقدیم کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات، محمد خونساری در یک گفتگوی تلویزیونی گفت: بسیاری از موارد در خصوص قوانین مربوط به استارت آپ ها باید از جانب دولت در قالب لایحه به مجلس برود.

یکی از برنامه های مهمی که اکنون در دست داریم مربوط به لایحه حفاظت از داده های شخصی است و اگر استارت آپ ها قصد دارند کار خود را به شکل درستی انجام دهند و رشد متوازنی داشته باشند، باید از داده های مردم حفاظت کنند.

وی گفت: مثال ساده در این بخش، این است که کاربران دوست ندارند زمانی که با شماره خود در سایتی ثبت نام می کنند، آن شماره در اختیار شرکت های تبلیغاتی قرار گیرد.

تکلیف داده در این مقوله مشخص نیست؛ زیرا قوانین فعلی ما به دلیل بازخوانی های متفاوت از قوانین، نمی تواند به شکل شفاف عمل کند.

بنابر این یکی از مواردی که در بخش حقوقی مربوط به شرکت های استارت آپی پیگیری می کنیم این است که بتوانیم در سال جاری لایحه حفاظت از داده های شخصی را از طریق دولت به مجلس تقدیم کنیم.

رییس سازمان فناوری اطلاعات افزود: بخش دیگر این است که شرکت های دانش بنیان زمانی که بزرگ می شوند، داده های زیادی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایحه «حفاظت از داده های شخصی» امسال به مجلس می رود

لایحه «حفاظت از داده های شخصی» امسال به مجلس می رود