مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401 ساعت 11:022022-05-10فرهنگي

آغاز حفاظت و مرمت اضطراری نقش برجسته «سراب بهرام»


مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید گفت: طرح حفاظت و مرمت اضطراری نقش برجسته ساسانی «سراب بهرام» توسط متخصصان مرمت در پایگاه میراث جهانی تخت جمشید خبر داد.

- ، حمید فدایی عنوان کرد: نقش برجسته سراب بهرام در شهرستان نورآباد ممسنی و در مجاورت روستای سراب بهرام یکی از آثار منحصر به فرد و شاخص هنر دوره ساسانی است که در کنار چشمه ای پر آب و منظری از طبیعت زیبا، صحنه بر تخت نشستن بهرام دوم را به تصویر کشیده است.

فدایی افزود: حفاظت از این نقش برجسته مهم پس از درخواست مسئول محترم اداره میراث فرهنگی شهرستان نورآباد سرکار خانم مهندس خورشیدی و متعاقباً بازدیدی که در فروردین ماه امسال از وضعیت اثر بعمل آمد، برنامه ریزی گردید و عملیات اجرایی از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز گردید.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با تاکید بر لزوم حفاظت از نقوش برجسته تاریخی افزود: استان پهناور فارس دارای بیشترین کتیبه ها و نقوش برجسته تاریخی است و ما این افتخار را داریم که در چند ساله گذشته با ظرفیتی که در زمینه کارشناسی و فنی حفاظت و مرمت در پایگاه به وجود آمده، علاوه بر انجام برنامه های حفاظت و مرمت در تخت جمشید و حرایم آن، در زمینه حفاظت و مرمت برخی از آثار صخره ای در پهنه استان نیز همکاری و مشارکت داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز حفاظت و مرمت اضطراری نقش برجسته «سراب بهرام»

آغاز حفاظت و مرمت اضطراری نقش برجسته «سراب بهرام»