مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401 ساعت 10:372022-05-10سياسي

اجمالی/ ایران در جمع معدود تولیدکنندگان ترکیبات زیستی ایزوتوپی قرار گرفت


امروز کشور به عنوان یکی از معدود تولیدکنندگان ترکیبات زیستی ایزوتوپی و صاحبان دانش مهندسی زیست مولکولی در دنیا شناخته شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، وی صبح امروز در آیین افتتاح کیت غربالگری بیماری های متابولیک نوزادان در مجتمع آب سنگین اراک اظهار کرد: با یاری خداوند دستاورد تولید و خالص سازی بیش از 120 ترکیب نشان دار ایزوتوپی ارزشمند برای نخستین بار در خاورمیانه مصادف با روز ملی فناوری هسته ای در سال 1400 رونمایی شد.

وی افزود: امروز کشور به عنوان یکی از معدود تولیدکنندگان ترکیبات زیستی ایزوتوپی و صاحبان دانش مهندسی زیست مولکولی در دنیا شناخته شده است.

 رییس مجتمع آب سنگین اراک ادامه داد: با دستیابی به این ترکیبات ارزشمند و با استناد به سند برنامه ژنتیک اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام آمادگی از سوی شرکت توسعه فناوری پایا همسان یا سازمان انرژی اتمی ایران به جهت ساخت کیت غربالگری نوزادان صورت گرفته است.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت اجرای سراسری فرایند غربالگری نوزادان در تشخیص زودهنگام بیماری های متابولیک کاهش معلولیت ذهنی و جسمی نوزادان کاهش صدمات روحی و مالی به خانواده و مهم تر از همه کاهش نرخ مرگ و میر نوزادان و محدودیت های موجود درراستای تامین کیت مورد نیاز کشور سازمان انرژی اتمی در راست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجمالی/ ایران در جمع معدود تولیدکنندگان ترکیبات زیستی ایزوتوپی قرار گرفت

اجمالی/ ایران در جمع معدود تولیدکنندگان ترکیبات زیستی ایزوتوپی قرار گرفت