مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401 ساعت 07:272022-05-10پزشكي

چند شرط برای درمان سکته مغزی


سکته مغزی درمان دارد اما شرط آن، مراجعه و دریافت خدمات درمانی در زمان طلایی یعنی چند ساعت اول است.

- یک متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه سکته مغزی درمان دارد اما شرط آن، مراجعه و دریافت خدمات درمانی در زمان طلایی یعنی چند ساعت اول است، گفت: اگر در روزهای اول توانبخشی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی و کار درمانی برای بیماران سکته مغزی به صورت جدی و مکرر انجام شود، بیشترین تاثیر را دارد.

دکتر شهرام رفیع در گفت وگویی رسانه ای با تاکید بر لزوم افزایش آگاهی مردم در مورد سکته مغزی و علائم آن اظهار کرد: سال های سال سکته مغزی اولین علت ناتوانی و دومین علت مرگ و میر بود و درمان قابل توجهی نداشت اما در سال های اخیر، انقلابی در درمان سکته مغزی رخ داده و بارقه امید ایجاد شده است؛ خوشبختانه داروی RTPA، لخته خون در رگ را باز می کند و خون جریان پیدا می کند و علائم بیمار برطرف می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: در درمان پیشرفته تر سکته مغزی نیز که شبیه آنژیوگرافی است، لخته از مغز خارج می شود؛ این کار در اهواز نیز آغاز شده است و برخی بیماران نجات پیدا می کنند.

رفیع با بیان اینکه ممکن است مردم علائم بروز سکته مغزی را ندانند، گفت: اخیرا در یکی از بیمارستان های اهواز به مدت پنج تا شش ساعت نصف بدن دو بیمار فلج شده و زبان شان بند آمده بود و پس از گذشت این چند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند شرط برای درمان سکته مغزی

چند شرط برای درمان سکته مغزی