مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اردیبهشت 1401 ساعت 15:222022-05-09فرهنگي

طرح مستند حماسه علی مردان خان به جشنواره سینما حماسه راه یافت


مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: طرح فیلم مستند حماسه علی مردان خان بختیاری به نویسندگی «آرمان قلی پور دشتکی» به جشنواره سینما حماسه راه یافت.

- ، محسن باقری اظهار کرد: طرح فیلم مستند حماسه علی مردان خان بختیاری به همراه 18 طرح دیگر از بین 773 طرح که به دبیرخانه ارسال شده بود به عنوان 19 طرح برگزیده از طرف داوران به جشنواره راه یافتند.

وی عنوان کرد: از 24 تا 26 اردیبهشت از 19 هنرمندی که آثار آن ها به جشنواره راه یافته است دعوت به عمل آمده تا از بین آن ها سه طرح به عنوان طرح های برگزیده انتخاب شود.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود: این رویداد با هدف به تصویر کشیدن نمونه های ملی و محلی حماسه ها و قهرمانی های حقیقی و اسطوره ای معاصر ایران زمین از سوی حوزه هنری خراسان رضوی برگزار می شود.

باقری تصریح کرد: شیرعلی مردان بختیاری فرزند سردار بی بی مریم ، همچون میرزا کوچک خان جنگلی و آیت الله مدرس از وطن خواهان مبارزی بود که ضمن مقابله با عوامل بیگانه و خارجی از مخالفان جدی رضاشاه بود و در نهایت نیز توسط عوامل رژیم پهلوی به زندان قصر افتاد و در روز 17 آذر سال 1313 اعدام شد و به شهادت رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح مستند حماسه علی مردان خان به جشنواره سینما حماسه راه یافت

طرح مستند حماسه علی مردان خان به جشنواره سینما حماسه راه یافت