مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اردیبهشت 1401 ساعت 14:272022-05-09اقتصادي

گسترش عدالت اجتماعی مهم ترین مزیت اجرای حذف ارز 4200 تومانی است


اجرای طرح حذف ارز 4200 تومانی سبب می شود تا یارانه به صورت عادلانه توزیع شده و به کاهش فاصله طبقاتی منجر و ثبات اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

- سید مصطفوی موسوی نژاد، کارشناس مسائل سیاسی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: طرح حذف یارانه ارز دولتی جنبه های مثبت و منفی زیادی داشته ولی جنبه های مثبت این طرح بر جنبه های منفی آن غلبه دارد.

وی با بیان اینکه یکی از جنبه های منفی اجرای این طرح ایجاد بار تورمی به صورت موقت است، تصریح کرد: تورم کشور ماهانه رو به کاهش بوده و از ابتدای دولت رییسی تاکنون حدود 6 درصد کاهش تورم نسبت به قبل وجود داشته به طوری که در دوران قبل از دولت جدید رقم تورم در کشور 45 درصد بوده که به 39 درصد رسیده است.

موسوی نژاد ادامه داد: این روند کاهشی ادامه دار بوده که با اجرای این طرح نگرانی هایی وجود دارد که این روند کاهشی به روند افزایشی داشته و باعث شود که تورم به مسیر صعودی بازگردد.

وی یادآور شد: اقشاری که از تورم به وجود آمده در این طرح آسیب می بینند از طبقات پایین جامعه بوده و به گونه ای که بسیاری از کالاهایی که ممکن بوده با افزایش همراه باشد جزو کالاهای مصرفی و خوراکی مردم بوده و به طور مستقیم در زندگی این تورم را حس خواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترش عدالت اجتماعی مهم ترین مزیت اجرای حذف ارز 4200 تومانی است

گسترش عدالت اجتماعی مهم ترین مزیت اجرای حذف ارز 4200 تومانی است