مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اردیبهشت 1401 ساعت 09:472022-05-09بين الملل

سیاست روحانی چگونه تحریم ها را دو برابر کرد؟


چهارمین سالروز خروج یکجانبه امریکا از توافق هسته ای در حالی فرا رسیده است که مذاکرات احیای برجام پس از هفته ها گفت و گوی پرفراز و فرود، متوقف شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، چهارمین سالروز خروج یکجانبه امریکا از توافق هسته ای در حالی فرا رسیده است که مذاکرات احیای برجام پس از هفته ها گفت و گوی پرفراز و فرود، متوقف شده است.

18 اردیبهشت 1397 بود که امریکا در تکرار بدعهدی خود نسبت به تعهدات بین المللی اش، تصمیم به خروج از برجام گرفت و در پی همین تصمیم بود که علاوه بر بازگرداندن تحریم های هسته ای، تصویب سلسله تحریم های جدیدی را علیه ایران به بهانه های دیگر در دستور کار قرار داد؛ تحریم هایی که تصمیم گیرندگان، آن را در چهارچوب سیاست فشار حداکثری به مرحله اجرا گذاشتند و کوشیدند از قبال این سیاست، خواسته های نامعتبر خود را محقق سازند.

وقتی از یک سوراخ دوباره گزیده شدیم برجام هر چند به صورت ذاتی متن ضعیفی داشت، اما در بطن خود مفادی را پیش بینی کرده بود که در صورت تزلزل یکی از طرف ها در اجرای تعهداتش، طرف دیگر از امکان پاسخگویی و مقابله به مثل بهره مند می شد.

از این رو اصلی ترین سؤالی که فردای 18 اردیبهشت 1397 از سوی ناظران سیاسی مطرح شد، این پرسش بود؛ حالا که امریکا از برجام خارج شده است، ایران چه می کند؟ سؤالی که ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست روحانی چگونه تحریم ها را دو برابر کرد؟

سیاست روحانی چگونه تحریم ها را دو برابر کرد؟