مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اردیبهشت 1401 ساعت 21:572022-05-08سياسي

با اتخاذ راهبرد دریامحور از سخت ترین تحریم ها عبور می کنیم


مشاور عالی فرمانده کل قوا در نیروهای مسلح گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک خلیج فارس، اتخاذ راهبرد دریامحور نقشی تعیین کننده در سپهر اقتصادی منطقه ایفا خواهد کرد.

- به نقل از دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا صبح امروز با همراهی 32 نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی از بخش های مختلف بندر شهید رجایی بازدید کرد و در خصوص راهبردهای توسعه دریامحور و نقش آن در سیاست اقتصادی ملی و منطقه ای به بحث و گفتگو پرداخت.

سرلشکر صفوی در این نشست اظهار کرد: وقتی در یک منطقه لایه های ژئوپولیتیک، ژئواکونومیک و ژئواستراتژیک بر هم منطبق می شود، آن منطقه راهبردی خواهد بود و هنگامی که یک منطقه از وزن برتر راهبردی و ژئوپولیتیکی برخوردار شود، همه قدرت های جهان به آن منطقه چشم خواهند دوخت.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت استراتژیک خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان برای تبادلات تجاری، اتخاذ راهبرد دریامحور نقشی تعیین کننده در روند صادرات، ترانزیت و اقتصاد این منطقه دارد.

مشاور عالی فرمانده کل قوا در نیروهای مسلح افزود: ظرفیت ها و توانمندی های توسعه استان های جنوبی و به ویژه استان هرمزگان در حوزه دریایی و بندری به دلیل برخورداری از 2 هزار و 238 کیلومتر نوار ساحلی و بیش از 71 بندر بزرگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با اتخاذ راهبرد دریامحور از سخت ترین تحریم ها عبور می کنیم

با اتخاذ راهبرد دریامحور از سخت ترین تحریم ها عبور می کنیم