مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اردیبهشت 1401 ساعت 14:372022-05-08پزشكي

مرگ زودرس 41 هزار ایرانی بر اثر آلودگی هوا


رییس مرکز تحقیقات کیفیت هوا و تغییر اقلیم با اشاره به 8 میلیون مرگ زودرس در دنیا و 41 هزار نفر در کشور بر اثر آلودگی هوا در سال، بر ضرورت توسعه زیرساخت بهره گیری از انرژی های پاک تاکید کرد.

- ، انوشیروان محسنی بندپی، با اشاره به شعار امسال روز جهانی بهداشت تحت عنوان سیاره ما، سلامت ما ، و نامگذاری یکشنبه 18 اردیبهشت با عنوان نقش مردم، مسئولین، سمن ها در دستیابی به انرژی پاک ، اظهار کرد: عوامل محیطی تأثیر مستقیم بر سلامت تمام ساکنان کره زمین دارد و اگر این اثرات سو باشد، انسان ها را در ایفای نقش مؤثر در جامعه دچار مشکل می کند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع انرژی و تأمین آن، ادامه داد: انرژی، یکی از مهم ترین مؤلفه های تأمین رفاه اقتصادی و اجتماعی بوده و امور روزمره به تأمین آن وابسته است.

از دیرباز تاکنون سوخت های فسیلی منبع اصلی تأمین انرژی بودند که تجدیدناپذیری و آلایندگی بالای آنها، تهدیدی جدی برای سلامت انسان ها محسوب می شود.

محسنی بندپی، نفت، گاز و زغال سنگ را سوخت های فسیلی اصلی اعلام کرد و افزود: سوزاندن این سوخت ها منجر به تولید انواع گازهای گلخانه ای نظیر دی اکسید کربن مونوکسید کربن، اکسیدهای ازت، متان و همچنین ذرات معلق می شود که منبع اصلی آلایندگی هوا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ زودرس 41 هزار ایرانی بر اثر آلودگی هوا

مرگ زودرس 41 هزار ایرانی بر اثر آلودگی هوا