مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اردیبهشت 1401 ساعت 09:522022-05-08سياسي

تقویت اقتصاد ملی با بهره گیری از ظرفیت های دریایی باید توسعه یابد


مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه اتخاذ راهبرد دریامحور نقش تعیین کننده ای در اقتصاد ملی و منطقه ای دارد، برتوسعه تقویت اقتصاد ملی با بهره گیری از ظرفیت های دریایی تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی با همراهی 32 نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی از بخش های مختلف بندر شهیدرجایی بازدید و در خصوص راهبردهای توسعه دریا محور و نقش آن در سیاست اقتصادی ملی و منطقه ای به بحث و گفتگو پرداختند.

سرلشکر صفوی در این نشست با بیان گفت: وقتی یک منطقه لایه های ژئوپلیتیک، ژئواکونومیک و ژئواستراتژیک برهم منطبق می شود، آن منطقه راهبردی خواهد بود و هنگامی که یک منطقه از وزن برتر راهبردی و ژئوپلیتیکی برخوردار شود، همه قدرت های جهان به آن منطقه چشم خواهند دوخت.

وی افزود: با توجه به موقعیت استراتژیک خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان برای تبادلات تجاری، اتخاذ راهبرد دریا محور نقش تعیین کننده ای در روند صادرات، ترانزیت و اقتصاد این منطقه دارد.

مشاور عالی فرمانده کل قوا در نیروهای مسلح افزود: ظرفیت ها و توانمندی های توسعه استان های جنوبی و به ویژه استان هرمزگان در حوزه دریایی و بندری به دلیل برخورداری از 2 هزار و238 کیلومتر نوار ساحلی و بیش از 71 بندر بزرگ و کوچک در توسعه اقتصاد ملی بسیار حائزاهمیت است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت اقتصاد ملی با بهره گیری از ظرفیت های دریایی باید توسعه یابد

تقویت اقتصاد ملی با بهره گیری از ظرفیت های دریایی باید توسعه یابد