مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اردیبهشت 1401 ساعت 08:522022-05-08اقتصادي

2 ایراد اساسی نظام بانکی در بخش ترازنامه/ رابطه دولت و بانک ها نظارت پذیر شود


یک کارشناس اقتصادی ضمن تشریح 2 ایراد اساسی نظام بانکی در بخش ترازنامه درباره اقدامات دولت در زمینه بانکداری گفت: اقدامات خوبی در زمینه نظارت بر سیستم بانکی در دولت جدید برنامه ریزی و اجرایی شده است که انتشار فهرست ابربدهکاران بانکی از جمله این اقدامات است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از چالش های جدی دولت سیزدهم به بحث نظام بانکداری کشور بر می گردد، به نظر بسیاری از کارشناسان ناکارآمدی سیستم بانکی در کشور موجب ایجاد تورم و بی انضباطی پولی و مالی در دولت شده است.

مشخص نبودن برنامه در زمینه خلق اعتبار، مدیریت دارایی و درآمد و هزینه ها سبب شده است، تا دولت برای سروسامان دادن به این وضعیت وارد میدان شود.

عزیزنژاد، کارشناس مسائل اقتصاد ایران، درخصوص اقدامات دولت سیزدهم در زمینه سامان دادن وضعیت بانک های کشور گفت: رفتارهای اشتباه بانک مرکزی به بحث ناکارآمدی در دارایی ها و بدهی ها و خلق پولی که بانک ها ایجاد کرده اند، منجر شده است این ناکارآمدی ها به خاطر بزرگ بودنشان، بانک مرکزی را هم گاها با چالش مواجه کرده اند.

یکی از کارهای خوب بانک مرکزی این بوده است که بانک ها را ملزم کرده که ترازنامه آنها ماهانه به طور متوسط بیشتر از دو درصد رشد نکند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 ایراد اساسی نظام بانکی در بخش ترازنامه/ رابطه دولت و بانک ها نظارت پذیر شود

2 ایراد اساسی نظام بانکی در بخش ترازنامه/ رابطه دولت و بانک ها نظارت پذیر شود