مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اردیبهشت 1401 ساعت 09:122022-05-07فرهنگي

کتابخواری به روایت کارشناس برنامه «کتاب باز»


«آداب کتابخواری» مجموعه روایت های احسان رضایی، کارشناس برنامه تلویزیونی «کتاب باز» از خاطرات کتابخوانی اوست که از دل هر یک به یکی از مسائل و موضوعات مرتبط با کتاب و کتابخوانی پرداخته و این کتاب را نشر «جام جم» منتشر کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، احسان رضایی سال ها خبرنگار و دبیر سرویس ادبیات در مطبوعات مختلف بوده و در برنامه های کتابی رادیو و تلویزیون حضور داشته است که از جمله او را با گفت وگوهایش با سروش صحت در کتاب باز به خاطر می آوریم.

در کتاب جدید او آداب کتابخواری برای نمونه در روایت از متن به حاشیه به یادداشت هایی که در حاشیه کتاب ها نوشته می شود پرداخته شده و این یادداشت ها به پنج گروه تقسیم شده اند.

شروع این روایت، اینطوری است:  اولین بار را هنوز یادم هست.

برای خرید دون کیشوت ترجمه محمد قاضی، که آن روزها نایاب بود، همراه با آشنایی که حکم ویرژیلِ منظومه دانته را داشت، از راهروها و دهلیزهای تو درتوی پاساژهای انقلاب رفته بودیم تا یک کتابفروشی کوچک که تویش کتاب ها به شکل ستون هایی منظم تا سقف روی هم چیده شده بود و آقای کتابفروش، در عین حیرت من، جای هر کتابی را وسط این توده به هم پیوسته می دانست.

گفتم دون کیشوت و آقای کتابفروش انگار که اسم رمز شنیده باشد، بلند شد و از یک جایی در وسط ستون چندم از طرف پنجره، دو جلد ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتابخواری به روایت کارشناس برنامه «کتاب باز»

کتابخواری به روایت کارشناس برنامه «کتاب باز»