مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اردیبهشت 1401 ساعت 08:322022-05-07سياسي

شهادت حضرت مسلم (ع) درس عبرتی برای منتظران موعود است


ماجرای فرستادن جناب مسلم بن عقیل به کوفه برای اخذ بیعت و آماده سازی مردم و جامعه برای حضور ولی معصوم، عبرتی برای منتظران موعود منجی است، تا با پندگیری از تاریخ، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، تاریخ چند ماهه ای که منتهی به واقعه تلخ و جانسوز عاشورا شد، حامل وقایع و پیام های مهم تاریخی است.

اگر همانطور که ارنست کاسیرر معتقد بود، صفت تاریخی را برای یک اتفاق آن بدانیم که نتایج حاصل از آن واقعه در تاریخ اثرگذار بوده اند بی شک در سرتاسر این بازه زمانی شاهد موارد متعددی از اتفاقات تاریخی هستیم.

  ولی کوفه، نائب الامام است پنجم شوال، سالروز ورود جناب مسلم بن عقیل بن  ابی طالب، پسر عمو و نائب حضرت سید الشهدا، امام حسین به شهر کوفه است.

 ماجرای فرستادن جناب مسلم بن عقیل به شهر کوفه برای اخذ بیعت و آماده سازی مردم و جامعه برای حضور ولی معصوم، فرصت و بستر مناسبِ آموزشی برای منتظران موعودِ منجی است، تا با پندگیری از تاریخ، راه های خطای گذشته را نپیمایند و با دیده بصیرت سعی در قدم گذاشتن در طریق صواب و پاکی داشته باشند.

مسلمی که در شأن و عظمتش عباراتی نظیر: برادر ، پسرعمو و فرد مورد اطمینان و وثوق اهل بیت(ع) آمده است با وجود  حضور بزرگان دیگر از بنی هاشم و اهل بیت، مأموریت حضور در کوفه را دارد تا صدق نیت اهالی آنجا را در با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهادت حضرت مسلم (ع) درس عبرتی برای منتظران موعود است

شهادت حضرت مسلم (ع) درس عبرتی برای منتظران موعود است