مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 اردیبهشت 1401 ساعت 19:372022-05-06سياسي

127 هزار هکتار از اراضی گلستان منشأ گردوغبار است


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با بیان اینکه 317 هزار هکتار از اراضی شمالی استان گلستان در معرض بیابانی شدن است، گفت: حدود 127 هزار هکتار از این اراضی منشا گرد و غبار هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، عبدالرحیم لطفی با اشاره به رهاورد سفر ریاست جمهور به گلستان به خبرنگار ایسنا گفت: در سنوات گذشته پیگیری های زیادی درباره مباحث آبخیزداری، آبخوان داری و مباحث مربوط به آب و جنگل از سوی استان گلستان، مجامع کشوری و دستگاه های کلان کشور انجام شده این مسائل در اولویت پیگیری ها قرار گرفته است.

وی افزود: خوشبختانه در سفر رییس جمهور به گلستان این مباحث مورد توجه قرار گرفت و برای عملیات آبخیزداری، آبخوان داری، توسعه و حمایت از جنگل ها حدود 500 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که این مهم طی سه سال تحقق می یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با بیان اینکه اختصاص این اعتبار موجب می شود تا عملیات آبخیزداری و آبخوان داری در 350 هزار هکتار از وسعت مناطق کوهستانی، کوهپایه ای و اراضی ملی نیازمند این عملیات به انجام برسد، تصریح کرد: اگر این اتفاق بیفتد سطح عملیات ما در استان به یک میلیون هکتار خواهد رسید.

لطفی با اشاره به اینکه در استان گلستان یک میلیون و 400 هزار هکتار از اراضی نیاز به عملیات آبخیزداری و آبخوان داری دارد،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

127 هزار هکتار از اراضی گلستان منشأ گردوغبار است

127 هزار هکتار از اراضی گلستان منشأ گردوغبار است