مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 اردیبهشت 1401 ساعت 18:072022-05-06دانش

پژوهش سراهای دانش آموزی به خانه خلاق بدل شوند/ بازار خوب ربات ها برای جمعیت ایران


پیش بینی شده که در بازار آینده هر 15 نفر یک ربات خانگی خواهد داشت که این می تواند در ایران بستر ساز بازار خوبی برای هشتاد میلیون نفر باشد.

- ، دکتر یوسف نوری امروز در شانزدهمین دوره مسابقات روبوکاپ آزاد ایران که در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات برگزار شد عنوان کرد: شهید تهرانی مقدم در دوران تحصیل 50 نمونه ثبت اختراع داشت؛ از سوی دیگر سعید کاظمی آشتیانی که دبیر هم بودند در زمینه سلول بنیادی گام های خوبی برداشتند.

وی افزود: محسن فلاحی که امسال دکترای هوش مصنوعی خود را به پایان می رساند در یک مسابقات جهانی تحت عنوان زیمنس نفر اول جهان شد.

وی برای معلولان دستگاهی ساخت که می تواند آنها را به هواپیما منتقل کند.

فلاحی قصد داشت که این طرح را در ایران انجام دهد.

وی با بیان اینکه ارتباطات به سه دسته تقسیم می شوند گفت: ارتباطات بین انسان و حیوان، ارتباطات بین انسان با انسان و ارتباطات بین انسان و ماشین از جمله ارتباطات هستند.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در سال 1997 که هوش مصنوعی به کمک انسان آمد انسان در مقابل کامپیوتر شکست خورد و آنها متوجه شدند که می توانند از پتانسیل هوش مصنوعی به خوبی بهره ببرند.

به گفته وزیر آموزش و پرورش پیش بینی شده که در بازار آینده از هر 15 نفر حتماً یک نفر ربات خانگی خواهد داشت و این می تواند در کشور ما با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهش سراهای دانش آموزی به خانه خلاق بدل شوند/ بازار خوب ربات ها برای جمعیت ایران

پژوهش سراهای دانش آموزی به خانه خلاق بدل شوند/ بازار خوب ربات ها برای جمعیت ایران