مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اردیبهشت 1401 ساعت 20:072022-05-04پزشكي

ابتلای شدید به کرونا مغز را 20 سال پیر می کند


محققان ظرفیت های شناختی 46 بیمار بستری شده بر اثر ابتلای شدید به بیماری کووید-19 را 6 ماه پس از این عفونت حاد بررسی کرده اند و دریافته اند که تأثیر ابتلای شدید به این بیماری بر توانایی های شناختی مغز برابر با 20 سال پیر شدن مغز است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از نیو اطلس، یک مطالعه جدید، دقیق ترین تحقیقات تا به امروز را در مورد تأثیرات شناختی دراز مدت کووید شدید ارائه کرده است.

این تحقیق که توسط دانشمندان کالج امپریال لندن و دانشگاه کمبریج انجام شده، نقایص شناختی ماندگار را در بیماران بستری شده در بیمارستان نشان داد که معادل کاهش قدرت شناختی مطابق با 20 سال پیری مغز است.

این تحقیق جدید که در مجله eClinicalMedicine منتشر شده است، به بررسی 46 بیمار مبتلا به کووید-19 شدید در بیمارستان پرداخت که 16 نفر از این بیماران در طول مدت اقامت خود در بیمارستان به اتصال به دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) نیاز پیدا کرده بودند.

شرکت کنندگان در این مطالعه، حدود 6 ماه پس از تجربه این بیماری حاد، مجموعه ای از ارزیابی های شناختی پیچیده را پشت سر گذاشتند.

سن هر فرد مبتلا به کووید طبقه بندی شد و از نظر جمعیتی با افراد سالم مقایسه شد.

دیوید منون ، نویسنده ارشد این مقاله توضیح داد: اختلال شناختی در طیف وسیعی از اختلالات عصبی از جمله زوال عقل و حتی پیری معمولی رایج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلای شدید به کرونا مغز را 20 سال پیر می کند

ابتلای شدید به کرونا مغز را 20 سال پیر می کند